Maak je bowl of salade nóg lekkerder met deze pindadressing

maart 17, 2017

pindadressing

Vandaag draait het om dressing. We eten de laatste tijd regelmatig een bowl van bijvoorbeeld rijst of quinoa met allerlei soorten groenten. Ideaal als je nog wat restanten uit je koelkast op moet maken. Maar hoe maak je je bowl nou extra lekker? Met deze pindadressing bijvoorbeeld. Je zet dit binnen een paar minuten op tafel en je maaltijd wordt een instant feestje!

Hoeveelheid: voor 2 personen
Bereidingstijd: ongeveer 5 minuten

Ingrediëntenpindadressing
  • 2 à 3 el pindakaas (ik gebruik de 100% pindakaas met stukjes van de AH, die is van zichzelf al goed smeuïg)
  • 4,5 el plantaardige melk (de havermelk van Oatly vind ik op dit moment het lekkerst)
  • 1/2 el sojasaus
  • 1/2 el ahornsiroop
  • sriracha of sambal naar smaak
Bereidingswijze

Veel makkelijker dan dit wordt het niet. Meng alle ingrediënten totdat je een glad geheel hebt. Is je dressing te dik? Doe er dan nog wat melk of water bij. Is je dressing te dun? Voeg dan nog wat pindakaas toe.

Inspiratie

In onze bowl ging vandaag het volgende. Rijstnoedels. Deze zijn eerst gekookt en daarna nog even geroerbakt met een beetje sesamolie, sojasaus en een teentje knoflook. De groenten heb ik rauw gelaten. Dat zijn broccoli, sugar snaps, puntpaprika en taugé. Verder heb ik balletjes van Tivall gebakken in een beetje olie. En laten we vooral de pindadressing niet vergeten!

Eet smakelijk!bowl met pindadressing

More about veganfiesta

Vegan Fiësta is een samenwerking tussen drie dierenvrienden. Wij willen laten zien dat leven zonder het gebruik van dierlijke producten fijn, lekker en makkelijk is! Join our vegan fiësta!

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *